doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.

doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.

Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Pod Vodárenskou věží 1143/4
182 00 Praha 8
Tel.: +420 266 053 844
E-mail: mudrak@praha.psu.cas.cz

orcid.logo

 

Odborné zájmy

  • Sociální a motivační determinanty vzdělávacího rozvoje
  • Nadání a talent
  • Výkon a excelence
  • Výkonová motivace
  • Pracovní podmínky a pracovní zdraví
  • Kvalita života a well-being
  • Vysoké školství

Vzdělání a akademická kvalifikace

  • 2017: Habilitace v oboru pedagogická psychologie. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova.
  • 2005 – 2009: Postgraduální studium vývojové psychologie. Fakulta sociálních studií, Masarykova Univerzita, Brno.
  • 1999 – 2005: Magisterské studium psychologie. Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno.

Přehled zaměstnání

  • 2014 – dosud: Psychologický ústav Akademie věd ČR. Výzkumný pracovník.
  • 2018 – dosud: Katedra psychologie/ KREAS, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova. Vedoucí výzkumný pracovník.
  • 2010 – dosud: Katedra pedagogiky, psychologie, didaktiky, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze. Docent.
  • 2011 – 2013: Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Řešitel postdoktorského grantu.
  • 2011 – 2013: Pražská vysoká škola psychosociálních studií. Pozice na pracovišti: Lektor psychologických kurzů.
  • 2008 – 2010: Katedra společenských věd, Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno, Odborný asistent.
  • 2007 – 2008: Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, FSS MU, Brno. Výzkumný pracovník.
  • 2006: Základní škola Náměstí 28. Října, Brno. Školní psycholog.

Řešené grantové projekty

  • 2020 – 2022: Standardní grant Grantové agentury ČR (GAČR) Excelentní výzkum mezi jednotlivcem, institucí a diskurzem: Kolaborativní konstrukce výzkumné produktivity na výzkumných institucích.” Grant GA ČR číslo 20-13732S. Člen řešitelského týmu.
  • 2020 – 2022: Grant Grantové agentury Univerzity Karlovy „Hledání rovnováhy: Integrativní model výkonové motivace, výkonu a „well-being“ u vrcholových sportovců.“ Grant číslo 1088120. Vedoucí projektu.
  • 2018 – 2022: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě (KREAS). Projekt CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_019/0000734, Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání. Klíčový pracovník.
  • 2017 – 2019: Standardní grant Grantové agentury ČR (GAČR) Rozvoj akademické excelence: Systemický přístup k mimořádnému výkonu u akademiků a akademiček na počátku kariéry.” Grant GA ČR číslo 17-20856S. Hlavní řešitel.
  • 2014 – 2016: Grant Světové anti-dopingové asociace (WADA) „Doping in the Czech adolescents: Prevalence, correlates and experiences.” Spoluřešitel.
  • 2013 – 2016: Standardní grant Grantové agentury ČR (GAČR) „Kvalita pracovního prostředí a well-being zaměstnanců ve veřejném vysokém školství.” Grant GA ČR číslo P407- 14-02098S. Člen řešitelského týmu.
  • 2011 – 2013: Postdoktorský grant Grantové agentury ČR (GAČR) „Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu.“ Grant GA ČR číslo P407-11-512. Řešitel.
  • 2009: Grant EEA Grants Norway „Rozvoj lidských zdrojů.“ Pracovní stáž na Psykologisk institutt, Universitetet i Oslo. Řešitel.
  • 2008: Grant Fakulty sociálních studií MU „Podpora internacionalizace doktorského studia a zahraničních zkušeností mladých pracovníků bezprostředně po získání PhD.“ Řešitel.
  • 2007: Grant Fakulty sociálních studií MU „Podpora konkurenceschopnosti doktorských studentů a post-doktorských pracovníků jako členů výzkumných týmů.“ Řešitel.

Zahraniční stáže

  • 2013 – 2014: University of North Carolina in Chapel Hill, USA. Dependent in the Fulbright-Masaryk Scholarship Program.
  • 2011: Collective biography internship, Sydney, Australia.
  • 2009: Psykologisk institutt, Univerzitetet i Oslo, Oslo, Norsko. Visiting researcher.

Vybrané publikace

Monografie

  • Slepička, P., Mudrák, J., Slepičková, I. (2018). Rizikové chování ve sportu dětí a mládeže. Praha: Karolinum.
  • Slepička, P., Mudrák, J., Slepičková, I. (2016). Sport a pohyb v životě seniorů. Praha: Karolinum.

Kapitoly v knize

  • Zábrodská, K. Mudrák, J., Květon, P., Machovcová, K., Blatný, M., & Šolcová, I. (2018). Satisfied but not equal: Working conditions of women and men faculty in Czech universities. In Vohlídalová, M., Linková, M. (Eds.), Gender and neoliberalism in Czech academia. Praha: SLON.

Články (WoS/ Scopus)

  • Mudrák, J., Zábrodská, K., Machovcová, K., Cidlinská, K., Takács, L. (2021).  Competing values at public universities: Organizational cultures and job demands-resources in academic departments. Higher Education Quarterly. https://doi.org/10.1111/hequ.12311
  • Dostálová, R., Stillman, C., Erickson, K. I., Slepička, P., & Mudrák, J. (2021). The Relationship between Physical Activity, Self-Perceived Health, and Cognitive Function in Older Adults. Brain Sciences, 11(4), 492. https://doi.org/10.3390/brainsci11040492
  • Mudrák, J., Slepička, P., Slepičková, I., Zábrodská, K., Knoblochová, M. (in press).  Motivational beliefs and subjective effort in adolescent athletes. International journal of sport psychology.  
  • Zábrodská, K., Mudrák, J., Rozumová, E., & Takács, L. (2021). Očekávání úspěchu, hodnota výkonu a seberegulace: Typologie výkonové motivace studentů pedagogických oborů založená na klastrové analýze dotazníku Motivace k výkonu. Studia paedagogica, 26(1), 145-166. https://doi.org/10.5817/SP2021-1-6
  • Mudrák, J., Zábrodská, K., & Machovcová, K. (2020). A self-determined profession? Perceived work conditions and the satisfaction paradox among Czech Academic Faculty. Sociologicky Casopis, 56(3), 387-418. https://doi.org/10.13060/csr.2020.023
  • Mudrák, J., Zábrodská, K., & Takács, L. (2020). Systemic approach to the development of reading literacy: Family resources, school grades, and reading motivation in fourth-grade pupils. Frontiers in psychology, 11, 37. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00037
  • Mudrak, J., Zabrodska, K., & Machovcova, K. (2020). Psychological constructions of learning potential and a systemic approach to the development of excellence. High Ability Studies, 31(2), 181-212. https://doi.org/10.1080/13598139.2019.1607722

Přehled publikační činnosti

ResearchGate.logo

FOTO: Jan Jirkovský