Mgr. et Mgr. Michaela Svoboda

Mgr. et Mgr. Michaela SvobodaPsychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Pod Vodárenskou věží 1143/4
182 00 Praha 8
Tel.: 266 053 851
E-mail: msvoboda@psu.cas.cz
Web: https://www.babylab.ff.cuni.cz/tym/

orcid.logo


Odborné zájmy

  • Osvojování jazyka u dětí s atypickým vývojem, zejm. u dětí s kochleárními implantáty
  • Plasticita mozku v souvislosti s ranou sluchovou deprivací
  • Bimodální bilingvismus
  • Řeč orientovaná na dítě

Vzdělání

  • 2022 – současnost: Doktorské studium, obor Aplikovaná lingvistika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova
  • 2023 – 2025: Titul Mgr., Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity: studijní program Logopedie (navazující magisterský)
  • 2020 – 2023: Titul Bc., Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity: studijní program Logopedie (bakalářský)
  • 2020 – 2022: Titul Mgr., Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze: navazující magisterské studium Fonetika
  • 2017 – 2020: Titul Bc., Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze: sdružené bakalářské studium Fonetika (maior) a Obecná lingvistika

Výzkumné projekty

  • 2024 – současnost: Rytmy mozku a těla v jazykové interakci, financovaný programem Lumina Quaeruntur AV ČR (členka výzkumného týmu, PI Kateřina Chládková)
  • 2024 – současnost: Za hranice bezpečnosti: role konfliktu v posilování odolnosti, Reg. č. CZ.02.01.01/00/22_008/0004595 (členka týmu VZ3: Konflikt v komunikaci: multilingvismus a psycholingvistika)
  • 2023 – 2025: Řečová produkce u bimodálně bilingvních jedinců: experiment s vybavováním slov (GA UK, projekt č. 178223, hlavní řešitelka)

Publikace

  • Chládková, K., Jarůšková, L., & Svoboda, M. (2024). Děti a bilingvismus: Jak se učíme mluvit, když je kolem nás víc jazyků (1. vyd.). Středisko společných činností AV ČR, v. v. i., Nakladatelství Academia. https://www.vedakolemnas.cz/sys/galerie-download/VKN-135.pdf
  • Svoboda, M., Kučerová, M., Pospíšilová, E., & Chládková, K. (n.d.). Beyond the bilingual disadvantage: Language dominance predicts letter fluency in bimodal bilinguals [Under review].
  • Svoboda, M., Chládková, K., Kocjančič Antolík, T., Paillereau, N., & Slížková, P. (2023). Vowel length in infant-directed speech: The realisation of short-long contrasts in Czech IDS. In R. Skarnitzl & J. Volín (Eds.), Proceedings of the 20th International Congress of Phonetic Sciences (pp. 2339–2343). International Phonetic Association.
  • Svoboda, M., & Šturm, P. (2022). Word-boundary glottalization and its cognitive aspects: A reaction-time study. AUC Philologica, 2022(1), 35–50.

ResearchGate.logo