V čísle 2 Československé psychologie
Tue Apr 22 09:45:11 CEST 2025
se seznámíte s pozoruhodnou výzkumnou studií věnovanou vztahu mezi růstovým nastavením mysli (growth mindset) u učitelů, vnímaným sebeuplatněním a vnímanou smysluplností učení. Další výzkumné studie se zabývají (a) narušeným porozuměním v klinickém obraze dětí s vývojovou poruchou jazyka, (b) vzděláváním řidičů v ČR z pohledu instruktorů autoškol, dopravních psychologů a mladých řidičů a (c) poruchami souvisejícími s nadměrným užíváním sociálních sítí u adolescentů a jejich vztahem ke stylu vazby a harmonii v rodině. Poslední empirická studie se věnuje neo-šamanským vizím coby specifickému typu prožitku.
Přehledová studie se zaměřuje na problematiku dynamické diagnostiky v psychologickém poradenství.
V čísle je dále uveřejněn nekrolog nedávno zesnulého P. Říčana a recenze knihy editorů I. Čermáka a D. Vobořila Příběh československé Psychologie 3.