Prohlídky laboratoří, výstavy a science shows. Týden AV ČR je opět tady!
Wed Oct 16 14:11:41 CEST 2024
Festival se koná od pondělí 4. do neděle 10. listopadu 2024. Vedle tradičních dnů otevřených dveří a exkurzí se můžou návštěvníci těšit také na workshopy, přednášky, výstavy, ale také hlavolamy, kvízy a virtuální realitu. Celý program je aktuálně k dispozici na webových stránkách Týdne AV ČR. Vstup na všechny události je zdarma, na některé je potřeba si místo rezervovat.
A co můžete vidět / slyšet u nás?
"Co je to bilingvismus" nebo "Zažijte si lingvistickou laboratoř"
Prezenčně - workshopy
Kdy: středa 6. 11., 10:00 a 11:00
Kde: Praha 1, Voršilská 1
Publikum: 2. stupeň ZŠ, studenti SŠ, studenti VŠ, dospělá veřejnost
Téma: jazyk a literatura, psychologie
Přibližná délka trvání: 60, 90 min.
Téma: jazyk a literatura, psychologie
Přibližná délka trvání: 60, 90 min.
"Kolik řečí znáš..."
Prezenčně / workshop
Kdy: pátek 8. 11., 10:00; 11:00
Kde: Praha 1, Voršilská 1
Publikum: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ
Téma: jazyk a literatura, psychologie
Přibližná délka trvání: 45 min
Téma: jazyk a literatura, psychologie
Přibližná délka trvání: 45 min
Naše přednášející:
Dr. Kateřina Chládková
Psychologický ústav AV ČR
Psychologický ústav AV ČR
Kateřina Chládková se věnuje psycho- a neurolingvistice. Vede výzkumnou skupinu SPEAKin lab, která se zaměřuje na jazykové učení a řečovou interakci u kojenců, dětí a dospělých. V Psychologickém ústavu AV ČR vede projekt financovaný prémií Lumina quaeruntur Rytmy mozku a těla v jazykové interakci
Mgr. et Bc. Michaela Svoboda
Psychologický ústav AV ČR
Psychologický ústav AV ČR
Michaela Svoboda se zabývá atypickým vývojem jazyka, konkrétně u dětí s ranou sluchovou deprivací a faktory, které mohou ovlivňovat úspěšnost jazykové akvizice u této populace. Zkoumá také jazykové schopnosti a neurální zpracování řeči u slyšících potomků neslyšících rodičů (CODA).
Bc. Monika Kučerová
Psychologický ústav AV ČR, Filozofická fakulta UK
Psychologický ústav AV ČR, Filozofická fakulta UK
Monika Kučerová se zaměřuje na vývoj vnímání a produkce řeči u předškolních dětí, které se učí nerodilý jazyk v prostředí, kde dominuje jejich mateřský. Zajímá ji, jak vystavení různorodým anglickým dialektům ovlivňuje vnímání řeči a porozumění novým, odlišným varietám.